Onweerstaanbaar door een betekenisvolle identiteit.
In een tijd waarin medewerkers en klanten steeds meer waarde hechten aan oprechte betrokkenheid en duurzame impact, is het essentieel om als organisatie betekenisvol te zijn. Een krachtige bedrijfsidentiteit met duidelijke kernwaarden maakt je niet alleen aantrekkelijk als werkgever, maar versterkt ook de verbinding met je klanten. Bij Molmentum helpen we organisaties om authentiek te blijven, waarde toe te voegen en zich te onderscheiden in een concurrerende wereld. Samen creëren we een werk- en klantomgeving die inspireert en verbindt.

Wat gaan we doen?
In dit traject gaan we samen ontdekken waar jouw bedrijf écht voor staat en waarom dat essentieel is voor zowel je klanten als je team. We leggen de fundamenten van je identiteit en vinden het onderscheidende vermogen dat jouw organisatie uniek maakt. Wij geloven in het toevoegen van betekenis en het vergroten van de betrokkenheid van mensen binnen je organisatie. Daarom helpen we je om deze waarden door de hele organisatie heen duidelijk te maken en stevig te verankeren. Een duidelijke identiteit creëert niet alleen verbinding, maar levert ook tastbare resultaten voor je team en klanten.

Waarom is een sterke identiteit en reputatie zo belangrijk?
Een sterke bedrijfsidentiteit en reputatie zorgt voor trots en verbondenheid bij medewerkers, trekt talent aan dat zich herkent in de waarden van de organisatie, en creëert vertrouwen en loyaliteit bij klanten door de authentieke en betekenisvolle waarde die wordt geboden.
+21%
Consultancy.nl/Gallup
Gallup’s eigen wereldwijde database voor werknemersbetrokkenheid laat zien dat organisaties die behoren tot het bovenste betrokkenheidskwartiel 17% productiever en 21% winstgevender zijn dan bedrijven in het onderste kwartiel.
Alles is mogelijk
Microsoft’s CEO Satya Nadella
“De CEO is de curator van de cultuur van een organisatie. Alles is mogelijk voor een bedrijf als de cultuur draait om luisteren, leren en het benutten van individuele passies en talenten voor de missie van het bedrijf. Het creëren van dat soort cultuur is mijn belangrijkste taak als CEO.”
+10%
Harvard Business Review
Volgens een studie van Harvard Business Review moeten bedrijven met een negatieve Employer Branding 10% hogere salarissen bieden om kandidaten te overtuigen om voor hen te komen werken.

Hoe gaan we dat doen?
We beginnen met een grondige verkenning van je organisatie om te begrijpen waar jouw bedrijf écht voor staat. Door middel van gesprekken met betrokkenen en workshops brengen we samen de missie, visie en kernwaarden helder in kaart.
Maar de echte kracht zit in de volgende stap: we zorgen ervoor dat deze inzichten niet alleen op papier blijven, maar daadwerkelijk ingebed worden in de dagelijkse praktijk van je organisatie. Dat begint met het helder inzichtelijk maken van alle verantwoordelijkheden in de organisatie. Daarna helpen we je om de kernwaarden en identiteit door te voeren in processen, communicatie en interacties, zodat ze leven in de cultuur en het gedrag van je team. Zo creëren we een solide basis voor betrokkenheid en een onderscheidende merkbeleving die niet alleen je medewerkers inspireert, maar ook je klanten bindt.
Combineren
Dit Strategietraject is goed te combineren met andere trajecten die we bieden.

Now it’s not so lonely at the top anymore.
Business coaching

De toekomst begint vandaag. Ben jij er klaar voor?
Strategievorming

Creëer de allerbeste werkplek voor je team en toekomstige kandidaten.
Moreel Leiderschap
Waar staan wij voor.
In een wereld waarin oprechte betrokkenheid, morele verantwoordelijkheid en het bieden van betekenis steeds noodzakelijker worden brengt Molmentum organisaties in beweging. Met een scherpe blik en oprechte aandacht voor zowel de mensen als de organisatie stellen we uitdagende vragen en denken we mee in het creëren van sterk werkgeverschap, toegevoegde waarde voor de klant en een stevige organisatie voor de komende jaren.
Dit doen we op basis van drie belangrijke kernwaarden.
Enthousiast
Bezieling werkt aanstekelijk.
Vol energie, verbindend en inspiratievol werken we aan nieuw vuur in de organisatie.
Oprecht
Open en eerlijk.
Met oog voor mens en organisatie brengen we samen structuur aan door het stellen van scherpe vragen vanuit oprechte aandacht.
Gedreven
Wij willen winnen.
We werken pragmatisch en gaan samen van focus naar resultaat voor mens én organisatie.
In de afgelopen jaren is er ervaring opgedaan en zijn resultaten geboekt met:









Kom ook in beweging!
Dit is het moment om zelf in beweging te komen en een stap te zetten naar grip op jezelf én de toekomst van je bedrijf.
Plan je kennismaking direct in de agenda of stuur een WhatsApp-bericht naar Joost door te klikken op de button.